KREDSBESTYRELSEN

28. marts 2022

Venstre i Brøndbykredsen har fundet ny folketingskandidat efter Karen Ellemann

Valget faldt på 45-årige Ricki Vejsmose

Karen Ellemannvalgte efter sit 4. folketingsvalg i Brøndbykredsen at lade sig opstille i sit eget lokalområde, Gentofte. Siden har venstre i Brøndbykredsen stået uden en folketingskandidat. Det gør partiet ikke længere. Bestyrelsen i Brøndbykredsen har enstemmigt indstillet Ricki Vejsmose som kredsens nye folketingskandidat og torsdag aften har medlemmerne af Venstre i Brøndby, Ishøj og Vallensbæk bakket op om beslutningen.

"Jeg har ikke tidligere været opstillet til Folketinget, men var ved seneste Regionsvalg i 2017 opstillet for Venstre som Spidskandidat for Københavns Omegnskreds til Region Hovedstaden. Derudover har jeg været Kredsformand for for først Morten Løkkegaard og siden Kim Valentin. Og er i dag kommuneforeningsformand i Ballerup og medlem af Venstres Hovedbestyrelse, så mit Venstreengagement er ikke nyt, men der er naturligvis stor forskel på at sidde bagved og så stille sig selv frem", fortæller Ricki Vejsmose. De politiske begivenheder det seneste år gør, at jeg ikke længere blot kan sidde bagved. Det er som bekendt ofte først når man mister noget, at man for alvor ved hvad man har mistet. De fleste kunne nok se fornuften i, at man sidste år lukkede landet ned. Der var intet andet at gøre, ingen vidste hvad vi reelt stod over for. Men friheden? Ja, den mistede vi vel nærmest da Corona ramte", udtaler Ricki Vejsmose.

Der er behov for, at vi får en stærk Venstrestemme på Christiansborg, som kan sikre de særlige udfordringer på Vestegnen også bliver taget alvorligt. Trafikstøjen på vestegnen er et eksempel på et stort lokalt problem på tværs af bygrænser, som kun kan løses nationalt og gennem samarbejde på tværs af partiforskel. Udfordringen er kendt, gentagende løfter fra skiftende ministre, men stadig ingen løsning. Det bør og skal vi gøre bedre", slutter Ricki Vejsmose.

"Vi er sikre på, at vi i Ricki har fundet en kandidat der brænder for det politiske arbejde. Ricki har boet hele sit voksne liv på vestegnen , så vi har ikke kun fundet en kandidat der brænder for de liberale værdier, men samtidig også en der kender til de problemstillinger, som vi har her på Vestegnen", udtaler Kredsbestyrelsesformand Nicolaj Schrøder Wilms og fortsætter, " vi ser frem til et godt samarbejde med Ricki og mener, at vi har gode chancer for igen at få et Folketingsmedlem i Venstres gruppe efter næste valg."

Yderlig information:

Kredsformand Nicolaj Schrøder Wilms, mob: +0045 30256785

Folketingskandidat Ricki Vejsmose, mob: +0045 60514175

e-mail: vicki@vejsmose

Der er dog stadig masser af problemer, som skal løses. Under den nuværende regering har Region Sjælland tabt over 4.200 arbejdspladser. Ingen andre regioner er blevet så hårdt ramt.

Brøndbykredsen og KREDSBESTYRELSEN

Brøndbykredsen består af ca. 47.715 potentielle vælgere. (FV 5. juni 2019)

Kredsbestyrelsen består af medlemmer fra de lokale Venstre bestyrelser i Brøndby, Ishøj og Vallensbæk Kommuner.

Vort nuværende folketingsmedlem: Er siden oktober 2019 ledig

KREDSBESTYRELSEN I BRØNDBYKREDSEN:

Formand: Nicolaj Schrøder Hedegårds Allé 16, 2605 Brøndby
Mob: +45 3025 6785, venstre.broendkredsen@gmail.com

Bestyrelsen i Ishøj er siden den 26. feb. 2020  repræsenteret i kredsbestyrelsen med følgende medlemmer:

Bent Hansen, Strandvangen 37, 2635 Ishøj
Mob: + 45 2035 0714, benthansen@surfpost.dk

Tina Margrethe Nielsen, 2635 Ishøj
Mob:  +45 2276 8824, tmn@mutek.dk

Birgit Kampp, Tranebakken 6, 2635 Ishøj

Mob: +45 2926 2913, birgitkampp@gmail.com

Suppleant : Ole Beckmann, Torslunde Bygade 17, 2635 Ishøj
Mob: +45 2338 7500, oba@ishoj.dk

-------

Københavns Omegns Storkreds består af nedenfor anførte otte opstillingskredse, (tildelt 11 kredsmandater og 3 tillægsmandater ved Folketingsvalget 2019):

1. Gentoftekredsen, ca. 50.722 vælgere. (Gentofte Kommune).

2. Lyngbykredsen ca. 39.002 vælgere. (Lyngby-Tårbæk Kommune).

3. Gladsaxekredsen ca. 46.498 vælgere. (Gladsaxe Kommune).

4. Rødovrekredsen ca. 48.275 vælgere. (Rødovre og Herlev Kommuner).

5. Hvidovrekredsen ca. 36.674 vælgere. (Hvidovre Kommune).

6. Brøndbykredsen ca. 47.715 vælgere. (Brøndby, Ishøj og Vallensbæk kommuner).

7. Taastrupkredsen ca. 51.055 vælgere. (Høje-Taastrup og Albertslund Kommuner).

8. Ballerupkredsen ca. 50.432 vælgere. (Ballerup og Glostrup Kommuner).